Kamis, 19 November 2015

Stress Management Biofeedback

Stress Management Biofeedback

Bagaimanakah Pengurusan Tekanan gaya biofeedback berbeza daripada model Pengurusan Tekanan tradisional? Mari kita lihat gaya yang berbeza dan melihat bagaimana mereka boleh digunakan dalam cara yang berbeza.

Tradisional teknik Pengurusan Tekanan boleh menjadi suatu tambahan yang sangat berharga untuk Quantum Biofeedback. Kaedah tradisional mungkin termasuk teknik seperti terapi kognitif, latihan autogenik, pengurusan masa, senaman, menarik nafas panjang, yoga, meditasi, ungkapan seni dan terapi muzik, untuk menamakan beberapa.

Kaedah konvensional Pengurusan Tekanan seperti terapi kognitif atau latihan autogenik secara beransur-ansur bekerja jauh di sesuatu isu. Quantum Biofeedback, dengan pergi luar minda sedar dan mengakses superconscious anda boleh bekerja untuk mencapai keseimbangan pada pelbagai isu yang kompleks pada masa yang sama; seperti bahagian-bahagian otak anda yang mengarahkan pelbagai fungsi autonomi tanpa diketahui kepada anda kerana anda membaca artikel ini.

Contoh biofeedback pelbagai tugas boleh menjadi latihan autogenik. Latihan autogenik mengembalikan keseimbangan di antara bersimpati (melawan atau penerbangan) dan parasimpatetik (rehat dan mencerna) cawangan sistem saraf autonomik. Ini mempunyai manfaat penting sebagai aktiviti parasimpatetik menggalakkan penghadaman dan usus pergerakan, mengurangkan tekanan darah, melambatkan kadar jantung dan menggalakkan fungsi sistem imun.

Dalam biofeedback, kita boleh menjalankan program ini mengimbangkan sistem saraf autonomi dalam masa lima hingga sepuluh minit. Beberapa program mengimbangi lain boleh berjalan di latar belakang serentak. Dalam sesi 60 hingga 90 minit, pengamal boleh memilih daripada lebih daripada 800 sub-program dan menjalankan beberapa daripada ini, pada masa yang sama semasa satu sesi. Biofeedback berkomputer meningkatkan lagi skop apa yang boleh dicapai semasa sesi Pengurusan Tekanan tunggal.

Biofeedback adalah benar-benar satu bentuk komputer dipertingkatkan Pengurusan Tekanan. Kita hidup dalam sentiasa berubah, dunia yang fast- serba. Kami memerlukan akses kepada cara yang lebih berkesan untuk menyesuaikan diri dengan kadar dua puluh abad yang pesat berubah -Pertama. Quantum Biofeedback adalah satu bentuk baru yang revolusioner Pengurusan Stress yang membolehkan kita untuk menyesuaikan diri dengan selesa dan berjaya dalam dunia moden ini.

Jurnal perubatan menunjukkan bahawa biofeedback adalah sebuah aplikasi yang berkesan untuk mengurangkan tekanan dan meningkatkan kualiti hidup dalam pelanggan didiagnosis dengan masalah kesihatan, seperti tekanan darah tinggi, sakit, kebimbangan, masalah lemah kawalan kencing, gangguan kronik pulmonari obstruktif, asma, gangguan otot kronik, migrain, kemurungan dan banyak lagi. Indigo Sistem Biofeedback perlahan-lahan dan tidak invasif boleh mengurangkan tekanan dan membantu pelanggan meningkatkan kualiti hidup mereka.

Ia merupakan teknologi yang boleh mengesan tekanan fizikal, mental dan emosi yang berkaitan dengan lebih 10,000 satu faktor tekanan yang paling biasa, dari setiap alahan hari untuk penyakit kronik. Indigo Sistem Biofeedback kemudian menyampaikan frekuensi pemulihan untuk memperbaiki ketidakseimbangan ini. Ia membolehkan akses pengamal ke profil tekanan faktor yang berkaitan dengan gaya hidup pelanggan dan kesejahteraan. A Biofeedback Therapist berkelayakan boleh mencadangkan perubahan gaya hidup untuk membantu mengekalkan negeri yang baru pelanggan kesejahteraan.

Quantum Biofeedback boleh digunakan untuk mengurangkan atau mengurangkan tekanan di sekeliling mana-mana keadaan kesihatan semasa anda mungkin ada. Ia adalah satu pelengkap, perubatan alternatif yang sangat baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar